Taller de Creativitat i Conflicte

Eines artístiques per a acompanyar grups.

Es tracta d’una proposta formativa, de 15 hores, que ofereix eines artístiques, conceptuals i pedagògiques per a l’acompanyament i la cura de persones, grups i equips. Proposem generar un espai que combina la reflexió individual i col·lectiva, juntament amb la teoria i l’anàlisi del context actual al món educatiu, perquè a partir d’aquí es nodreixin pensaments i accions, s’aporti al treball de la intervenció educativa (a les aules, o en altres contextos formatius), i es brindin eines per a la realització de tallers o classes.

METODOLOGIA:  La metodologia emprada es basa en un enfocament socioafectiu que consisteix en vivenciar propostes formatives pràctiques i no només discursives, de manera que l’aprenentatge sorgeix a partir de la pròpia experiència de les persones participants que arriben a una comprensió integrada dels conceptes. Aquesta metodologia està basada en els processos de grup i en l’aprenentatge participatiu, actiu i transformador. A més a més, es parteix de propostes artístiques i creatives, que representen alhora recursos pràctics per a la intervenció educativa a les aules i en grups.

OBJECTIUS:

• Aprendre a connectar l’art amb diferents temàtiques socials d’interès pel nostre alumnat o grup amb el que es treballa.

• Obrir la mirada sobre les possibilitats que ens brinda l’art.

• Aprendre a acompanyar el desenvolupament de la creativitat

• Treballar dinàmiques de grup a través de l’art

• Aprendre diferents tècniques per posar en pràctica a l’aula amb els infants, joves o adults més enllà de les clàssiques manualitats.

CONTINGUTS:

• El valor de l’art en l’educació

• Creativitat i conflicte. El potencial de l’art per a treballar la provenció de conflictes a l’aula

• Com acompanyar el desenvolupament de la creativitat

• Recursos pràctics per treballar amb grups

HORES DE DURADA I ORGANITZACIÓ:

DATES I HORARI DEL TALLER: es proposa el mateix taller en dues dates i deferents horaris.

Distribució de les 15 hores de taller i sessions:

1.  Formació de primavera: abrilmaig 2022 → els dimarts de 17:30 a 19:30h (19 abril, 26 abril, 3 maig, 10 maig, 17 maig)
  • 5 sessions de dues hores en horari de tarda (10 hores)
  • 2 hores de treball personal → realització d’un exercici individual a partir  d’un suport  visual (que poden ser videos, o imatges d’obra d’artistes, o performances que es facilitaran a l’inici del taller perquè tothom pugui organitzar-se com vulgui).
  • 3 hores de treball personal per elaborar una unitat didàctica creativa per a fer a l’aula, treballant algun dels objectius abordats durant el taller. Per a aquesta part, cada alumne/a disposarà d’una tutoria individualitzada online.
  1.  Formació d’estiu: Juliol 2022  de 10 a 13h→

opció 1. dilluns 4, dimarts 5, dimecres 6 i dijous 7

opció 2. dilluns 11, dimarts 12, dimecres 13 i dijous 14

• 4 sessions presencials de 3 hores. (12 hores)
  • 3 hores de treball personal per elaborar una unitat didàctica creativa treballant algun objectiu concret dels abordats durant el taller. Els alumnes que ho necessitin podran tenir una reunió online amb la formadora.

LLOC: Formació Presencial a una aula cedida per l’Escola Orlandai al carrer Dominguez i Miralles num. 1 a Barcelona

DESTINATARIS: A tot el professorat (Educació infantil, Primària i Secundària), i totes aquelles persones interessades en la temàtica que treballin en educació formal o no formal.

NOMBRE DE PLACES: 30 (mínim 9 alumnes)

COST DE LA MATRÍCULA: 145 €

Si estàs interessat/da en el curs envia un mail a marta.mercade@escolatrac.com