Pors a la llum

La por és una emoció que tots experimentem en algun moment de les nostres vides. És una resposta natural del nostre cos a una situació percebuda com a amenaçadora o perillosa. Pot ser útil perquè ens ajuda a estar alerta i preparats per afrontar una situació de perill. No obstant, aquesta pot afectar la nostra vida diària, impedint-nos fer activitats que normalment tothom freqüenta fer sense problema.

Cal tenir en compte que cada persona experimenta la por de manera diferent i que no totes les pors són iguals.

En resum, és important comprendre les nostres pors, una de les raons per la qual hem proposat aquesta instal·lació.

Els alumnes del Taller de Plàstica Grans, nens i nenes a partir de 10 anys, han creat una instal·lació que parla de les seves pors interiors, perquè es detinguin un moment a pensar què és el que realment els hi fa por, tema que se’n parla poques vegades profundament i que sempre està ple d’estigmes.

La idea va sorgir també, a partir de la instal·lació “Teatre d’ombres” de l’artista francès Christian Boltanski, que ha estat una referència per als alumnes per a expressar les seves pròpies inquietuds.

El procés creatiu va començar amb la reflexió sobre les pors que els nens i nenes experimenten en el seu dia a dia. A partir d’aquí, van fer una recerca de materials i van començar a dissenyar les seves pròpies formes que les representaven. Van treballar amb materials com la fusta, el plàstic, el metacrilat i altres, amb l’objectiu de crear efectes visuals impactants.

Un cop van acabar les seves formes, van pensar en com il·luminar-les per aconseguir l’efecte desitjat i per transmetre aquella por que va i bé, que tant pot ser gran com petita i que moltes vegades és intangible. Van optar per la il·luminació amb llum que projectava les ombres a la paret, amb l’objectiu d’ampliar la seva instal·lació i transmetre una sensació de profunditat i immersió al públic.

La intencionalitat de la instal·lació era la de permetre als nens i nenes expressar les seves pors de forma creativa i visual. A través de l’art, els alumnes van tenir l’oportunitat de treballar les seves emocions i sentiments, així com de desenvolupar la seva creativitat i habilitats artístiques.

A través de les formes i les ombres projectades, els espectadors van ser convidats a reflexionar sobre les seves pròpies pors i a veure-les des d’un altre punt de vista. En definitiva, aquesta instal·lació va ser una oportunitat per apreciar i reflexionar sobre les preocupacions dels nens i nenes i la importància de donar veu a les seves emocions.

Instal·lació dirigida per Mariona Armengol, Gerard Beneyt, Georgia Gutiérrez, Irene Gilabert, Mariona Mas, Cloe Pérez, Anna Senpau, Isabel Troy i Maria Vicente.

Duració

• Del 6 al 12 de maig del 2023