De la Realitat a l’Abstracció

En aquesta exposició del Taller de Dibuix i Pintura grans podeu veure el resultat d’un procés creatiu on hem treballat l’abstracció cromàtica, a partir de la gamma de colors d’un bodegó de tardor.

Cada alumne/a ha realitzat dos exercicis pràctics. Per una banda, una obra pictòrica i paral·lelament, ha investigat la seva pròpia paleta de colors i l’ha plasmat en un plafó de fusta.

Amb taques de colors aplicades de manera harmònica sobre el suport del quadre, hem intentat acostar-nos el màxim possible al color real, observant i comparant-lo amb el referent escollit. Tot i que els elements abstractes fugen de formes reconeixibles, han sorgit interpretacions més o menys figuratives.

Així doncs, per tal de completar i profunditzar el treball sobre el color i les diferents tonalitats i gradacions, han desenvolupat una gamma Pantone conjunta partint d’una fotografia del bodegó..

Aníbal Riverol
Professor de Dibuix i Pintura.

________________

Amb els infants (de 7 a 10 anys) del Taller de Dibuix i Pintura dels dilluns hem fet un treball pictòric passant de la realitat tangible a la realitat abstracta, a partir de l’observació d’un objecte quotidià com és una làmpada.

El procés per arribar a l’abstracció ha sigut fer conscient les formes geomètriques que resten incloses dins d’aquest objecte. Desglossant-lo en una nova composició, donant pas a un nou significat i transformant la realitat observada.

Tanmateix hem introduït artistes com Kandinsky, un dels mestres precursors en tota una generació d’artistes abstractes. Mondrian i Malévich com a principals representants de l’abstracció geomètrica i que van exercir una gran influència en el desenvolupament de l’art i el disseny a Occident. I també els artistes espanyols de la generació abstracta Fernando Zóbel, Rueda i Torner, que varen configurar alguna de les tendències abstractes més significatives de l’Art espanyol a meitat del segle XX.

Cristina Pérez Alay
Professora de Dibuix i Pintura